Pessoas, instituições e posições institucionais. Uma pessoa é qualquer ser humano. Em particular, um recém-nascido, um bebê ou uma criança são pessoas. Uma instituição é qualquer realidade criada da qual as pessoas podem ser membros (permanentes ou temporários). Por exemplo, uma aula, um casal, um clube de futebol, um bar, uma conferência, um concerto etc., são instituições. Em todas as instituições, há vários cargos, pelo menos um. Em uma sala de aula, há pelo menos a posição de aluno e a de professor; em um bar, a posição de cliente e a posição de garçom; em um time de futebol, o de goleiro etc.
Persons, institutions, and institutional positions. A person is any human being. ln particular a newborn, an infant, or a toddler are persons. An institution is any created reality of which people can be members (permanent or temporary). For example, a class, a couple, a football club, a bar, a conference, a concert, etc., are institutions. ln all institutions, there is a number of positions, at least one. ln a classroom, there is at least the position of student and the position of teacher; in a bar, the position of client and the position of waiter; in a football team, that of goalkeeper, etc.
BOSCH, M.; CHEVALLARD, Y. A short (and somewhat subjective) glossary of the ATD. In: BOSCH, M.; CHEVALLARD, Y.; GARCÍA, F. J.; MONAGHAN, J. (Org.). Working whith the Anthropological Theory of the Didatic in Mathematics Eduction: a comprehensive casebook. London and New York. Routledge: Taylor & Francis Group, p. 19-38, 2020.
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